mandag den 26. september 2011

Mors fødselsdagskager

Midt i september havde min søde mor fødselsdag, og jeg havde sagt, at jeg i stedet for en blomst ville give hende kager til hendes fødselsdag. Som sagt så gjort - så den første af to kager skulle selvfølgelig være med blomster på.

Det var rigtig spændende både at lave blomsterne og sløjfen - ingen af delene havde jeg prøvet før. Og hvor er det fedt med min nye båndskærer! Så er det jo ingen sag at lave en flot afslutning i bunden! :o)

Kagen bestod af lyse bunder med et lag toblerone-creme og et lag skovbær-mousse smurt op med palminsmørcreme.

Lige lidt billed-spam...






Mutti fik to fødselsdagskager - hun blev jo behørigt fejret to gange! 

Nummer to kage skulle der ikke være så meget halløj med, da jeg skulle lave den i hendes køkken og ikke ville bruge for lang tid på det. Derfor blev den meget enkel - sløjfen havde jeg lavet hjemmefra.

Bogstaverne har jeg modelleret i hånden - det var faktisk ikke så svært, men tog lidt tid. Når nu man ikke lige har penge til bogstav-udstikkere, så må man jo slå kreativiteten til. :o)

Kagen bestod af lyse bunder med mørk chokolade-creme og skovbær-mousse og var smurt op med palminsmørcreme.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar