torsdag den 9. december 2010

Mit første kagekursus


Torsdag, den 9. december 2010 var jeg for første gang i mit liv på kagekursus. Jeg har gennem længere tid studeret kagepyntning med fondant og icing på nettet, men følte et behov for en grundlæggende instruktion. Derfor valgte jeg kurset "Sjove kager med fondant", som udbydes hos Specialkøbmanden i Århus.

Kurset bestod af en gennemgang af de grundlæggende teknikker med opsmøring af kager, overtræk med fondant samt en smule modellering af figurer med fondant.

Vi fik alle udleveret en kage, som Specialkøbmanden havde bagt på forhånd, denne skulle overtrækkes med hvid fondant og derefter pyntes med et pingvin-tema.

Resultatet blev sådan her:


















Kagen er en massiv chokoladekage (jeg kender ikke opskriften, da jeg jo ikke selv bagte den) overtrukket med færdiglavet smørcreme og fondant. Figurerne er også lavet i fondant.




2 kommentarer:

  1. OMG den er pæn kunne du evt lære mig om fondant og alt muligt over skype eller sådan nogle basis teknikker og snakke med mig om det

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre nej, jeg underviser ikke.

      Slet